Kreativní vítr – 6. lekce

Co teď a co potom?

Co nás všechno čeká v této lekci?

  • Jak vypadá ideální stav vašeho podnikání za rok, za 3 měsíce.

  • 10 skvělých otázek pro okamžitou inovaci.

  • Stanovení si priorit a strategie rozvoje a uplatnění vymyšlených nápadů.

  • Vytvoření časové osy pro převedení nápadů do praxe.

6. lekce

Jak vypadá ideální stav vašeho podnikání za rok

Opět se na vás současný stav podíváme pomocí kreativní techniky – pomocí obrázkových karet. Před sebou nyní máte 30 možných cest, na které se nyní můžete vydat. Vzhledem k tomu, že jsme na začátku roku, můžeme to pojmout tak, jaká budete tedy cesta tímto rokem. Vyberte si jednu cestu, která s vámi nejvíce rezonuje, která nejvíce odpovídá tomu, jaký rok chcete mít a položte si k ní tyto otázky – nebo klidně mnoho dalších:-)…. 

Která cesta se nyní před vámi otevírá? Kam směřujete?

Která cesta je ta vaše? 
Která se vám nejvíce zamlouvá? Která je pro vás nejatraktivnější?
Proč právě tato?
Co vás na ní nejvíce zaujalo?Nalákalo?
Kam ta cesta vede? Co bude na jejím konci? 
Kam se dostanete?
Jaké emoce se objevují při pohledu na danou cestu?
Jaké asociace vás napadají? Kdyby obrázek mohl s vámi mluvit, co by asi říkal?
Pokud by tento obrázek byl obálkou knihy – jaký by byl její název?

Všechny obrázky ve větším rozlišení najdete ZDE

Toto cvičení vám pomohlo ukázat, možná zpřesnit , vizi vašeho podnikání pro letošní rok. A budeme pokračovat dalšími zvídavými otázkami, které nám mohou pmoci před tím, než se začneme zaměřovat na to nejdůležitější, které budeme dále plánovat.

10 skvělých otázek pro okamžitou inovaci

  1. Pokud byste mohli pracovat pouze na jednom projektu za rok, který by opravdu transformoval vaše podnikání, co by to bylo a proč?
  2. Jaká je vaše nejkratší cesta k zákazníkovi? Jak byste se tam mohli dostat za 6 měsíců?
  3. Co vyžaduje od vás největší posun/změnu:  produkty, procesy, nebo vaši lidé? Jak byste to mohli napravit?
  4. Je rok 2025 a vy jste nejlepší společností na světě: Jaké dvě věci jste udělali, abyste získali toto ocenění?
  5. Které části vaší práce byste chtěli odstranit, kterých byste se chtěli zbavit?
  6. Jak by vypadala vaše vysněná reference od klienta? O čem by pojednávala, co by v ní bylo?
  7. Co můžete nabídnout zdarma, co nikdo jiný nemá?
  8. Právě jste napsali knihu – příběh o  vaší společnosti: Jaké tajemství jste tam  odhalili?
  9. Jak lze vaše služby přeměnit na fyzické produkty?
    Jak mohou být vaše produkty přeměněny na službu?
  10. Pokud byste mohli najmout dalších pět lidí, jaké nekonvenční dovednosti by měli a proč?

Autorem těchto 10 otázek je Lisa Bodell a uvádí, že  tyto otázky (resp. vaše odpovědi na ně) vám umožňují opravdu přetransformovat vaše podnikání.

Pro nás jsou navíc nyní ještě důležité, protože vám pomáhají určit si priority.

 

Otázky ke stažení ZDE.

A ještě jedno kreativní cvičení:-)
Zkuste si nyní představit, že jste právě teď objevili Aladinovu lampu a ta by vám  mohla v podnikání splnit 3 přání, jaká by to byla?

Co nejvíce byste chtěli, aby vám lampa splnila?

Které 3 přání, 3 priority jste si zvolila?


A co z toho si můžete splnit sama?

 

Pokud byste chtěli ještě pomoci s rozhodnutím, do čeho se nyní pustit, potom se vraťte ke kolu změny, kde jste si škálovali na stupnici 1-10, jak jsou na tom jednotlivé součásti vašeho podnikání a kde vidíte největší efekt pro změnu.

Vytvoření časové osy pro převedení nápadů do praxe  a strategie uplatnění vymyšlených nápadů

Během celého semináře jste vymysleli spoustu nápadů, pomocí technik vybrali ty  nej, navíc teď nám s tím pomohlo  i stanovování priorit, ovšem stejně má den jen 24 hodin a týden 7 dní:-). Takže co s tím.

Nejprve ony cíle. 

Z dané vize si stanovte cíle na rok  a ty si dále rozkouskujte na 4 části. Budeme pracovat s tou první, tedy cíle na 90 dní. Proč? Protože 90 dní ještě dokážeme dohlédnout, vidíme na konec. Navíc v době, kdy se vše mění, je tohle nyní maximum. Větší pozornost vždy věnujte aktuálnímu cíli na měsíc.
Ideální je mít 3 hlavní cíle + k tomu ty menší. K cílům si pak buď pomocí myšlenkové mapy nebo třeba jen pomocí to-do listu vytvořte jednotlivé kroky – jednotlivé úkoly. 

A postupujeme od konce, tj. nejprve si stanovíme, kdy chceme být na konci každého z cílů – můžeme zaznamenat do připraveného materiálu – a pak postupujeme ke „startu“, tedy co je potřeba kdy udělat. To je ona časová osa.

Vzhledem k tomu, že naráz vidíme všechny 3 cíle, můžeme si dobře rozvhrnout v čase, tedy nedáme příliš úkolů na jednotlivé týdny. K úkolům pak přiřadíme konkrétní termíny.
Tip, jak na cíle:

Ke stažení – pracovní list + plánovač na 3 měsíce.

Termíny úkolů si zapište do diáře a  pak už nám jde jen o to, nehádat se s ním:-)…

Online setkání

1

A to je konec našeho online kurzu. Alespoň co se týká materiálů:). Sejdeme se jako náhradní termín za minulý pátek 13.1. ve 10 hodin a domluvíme se co a jak dál:-).

Google Meet https://meet.google.com/byx-cgzo-joi